Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje promocyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Hartman Monika
(3)
Holeczko-Kiehl Andrzej
(3)
Rottenberg Anda (1944- )
(3)
Homin Igor
(2)
Kowalik-Dura Danuta
(2)
Wilk Sonia
(2)
Bednarska Jadwiga (1934-)
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Chlewiński Zbigniew (1954- )
(1)
Chmiel Piotr (1941-)
(1)
Chudyńska-Szuchnik Katarzyna
(1)
Goldsmith Jason
(1)
Gryczka Aleksandra
(1)
Jarema Henryka
(1)
Jarmuł Katarzyna
(1)
Juruś Jerzy
(1)
Jóźwiak Karol
(1)
Karavan Dani (1930-2021)
(1)
Kosak Bogdan
(1)
Kozański Krzysztof
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Kościelny Katarzyna
(1)
Kościuczuk Krzysztof
(1)
Kryś Marek
(1)
Krzyżanowski Lech (1964- )
(1)
Lewandowski Roman (sztuki piękne)
(1)
Mikołajczak Tomasz
(1)
Mikoś Urszula
(1)
Mrass Peter
(1)
Olszewska-Jarema Henryka
(1)
Pasieka Jerzy
(1)
Piastowska Marta
(1)
Skrzypek Miłosz (historyk)
(1)
Strzelecka Izabela
(1)
Szczepaniak-Woźnikowska Martyna
(1)
Szeligowska-Farquhar Joanna
(1)
Talikowska-Musiał Małgorzata
(1)
Tobolla Heinz (1925-2013)
(1)
Typek Barbara (1972- )
(1)
Wisłocki Seweryn Aleksander (1938- )
(1)
Zieliński Marek (1960- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Muzeum Śląskie (Katowice)
(10)
Wystawy sztuki
(7)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(4)
Rzeźba polska
(3)
Art brut
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka polska
(2)
Tematy i motywy
(2)
Akcja (dzieło sztuki)
(1)
Bałka, Mirosław (1958- )
(1)
Benzaken, Carole (1964- )
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Fotografia artystyczna
(1)
Fotograficy (kobiety)
(1)
Industrializacja
(1)
Karavan, Dani (1930-2021)
(1)
Katalog wystawy
(1)
Kosak, Bogdan
(1)
Krucyfiks
(1)
Krzyże
(1)
Kultura
(1)
L'vivs'ka nacíonal'na galereâ mistectv ímeni B. G. Voznic'kogo
(1)
Malarstwo amatorskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Monsiel, Edmund (1897-1962)
(1)
Murak, Teresa (1949- )
(1)
Obiekt (sztuki plastyczne)
(1)
Okultyzm
(1)
Państwowa Galeria Sztuki (Sopot)
(1)
Performance
(1)
Podsiadło, Zbigniew
(1)
Praca
(1)
Pracownie i warsztaty rzemieślnicze
(1)
Przemysł
(1)
Rydet, Zofia (1911-1997)
(1)
Rysunek polski
(1)
Rzemieślnicy
(1)
Rzemiosło
(1)
Rzeźba niemiecka
(1)
Rzeźbiarze izraelscy
(1)
Sichulski, Kazimierz 1879-1942
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sztuka czeska
(1)
Sztuka do miejsca : Modry : Leon Tarasewicz
(1)
Sztuka izraelska
(1)
Sztuka site-specific
(1)
Sztuka użytkowa
(1)
Sztuka ziemi
(1)
Tarasewicz, Leon (1957- )
(1)
Tobolla, Heinz 1925-2013
(1)
Transport
(1)
Wystawiennictwo
(1)
Zawód
(1)
Ślązacy
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie)
(9)
Górny Śląsk
(1)
Janów (woj. śląskie, pow. częstochowski, gm. Janów ; okolice)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Polska
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(7)
Katalogi zbiorów
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Esej
(2)
Fotografia polska
(2)
Grafika polska
(2)
Katalogi wystaw
(2)
Malarstwo polskie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rysunek polski
(2)
Album
(1)
Albumy
(1)
Broszura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Portrety
(1)
Przewodnik po wystawie
(1)
Sztuka francuska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Gie.16 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje K.23 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sic.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne L.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje K.25 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przypadki komunikacyjne = Subjective coincidences / Sonia Wilk, Katarzyna Kościelny. - Katowice : Muzeum Śląskie, 2020. - 78, [2] strony (w tym 1 karta tablic złożona), [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 21x22 cm.
Katalog wystawy prezentowanej w Muzeum Śląskim od 12 września 2020 roku do 7 marca 2021 roku zawiera prace czterech artystów – pochodzącego z Czech Leoša Wertheimera i polskich twórców: Piotra Drożdżaka, Henryka Kondratowicza oraz Artura Waszczyńskiego. Cechą wspólną prezentowanych prac jest fascynacja masową komunikacją i środkami transportu. Obcowanie z twórczością tych artystów może być dla widza powrotem do czasów dzieciństwa. Fascynują barwną kolorystyką z jednej strony, a z drugiej odwzorowaniem pojazdów z wszystkimi detalami, z fotograficzną wręcz dokładnością. Katalog oprócz reprodukcji prac zawiera również teksty kuratorek wystawy: Soni Wilk oraz Katarzyny Kościelny, które przybliżają genezę i znaczenie sztuki art brut i outsider art., a także twórczości każdego z prezentowanych na wystawie artystów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.117 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 88 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Pod.7 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Katalog wystawy „Teresa Murak. Jestem”(prezentowanej w Muzeum Śląskim od 9 lutego do 28 lipca 2019) to piąta propozycja wystawy w nurcie site specific art. Ekspozycja łączy w sobie elementy, które zespolone w jednej przestrzeni nabierają nowego znaczenia i stają się dla widza okazją do zadawania sobie pytań o tożsamość, o trwałość, o wzajemne przenikanie się tego, co zewnętrzne, z wewnętrznym światem człowieka, tego, co niebiańskie, z tym, co ziemskie, tego, co ulotne, łatwo podlegające destrukcji, z tym, co wyraziste, głęboko zanurzone w materię. Wreszcie tego, co tak charakterystyczne dla Śląska: machiny przemysłowej, która z jednej strony stała się przyczynkiem do rozwoju regionu, a z drugiej – do jego degradacji. W atmosferze niedopowiedzeń i wzajemnych zależności Artystka zakreśla przed widzem ramy dialogu, zachęcając go do współtworzenia dzieła poprzez nadanie mu indywidualnego znaczenia. Ekspozycja, na którą składa się monumentalny krzyż zbudowany z czternastu elementów wykonanych ze stali, pokryty węglem kamiennym wydobytym z kopalni Halemba w Rudzie Śląskiej, to zachęta do poszukiwania swojego indywidualnego „ja”, to osobiste wyznanie Artystki, to poziomo-pionowy układ myśli, skojarzeń i znaczeń, który choć ujęty w trwałą formę, wręcz przytłaczającą ciężarem swej konstrukcji, jest obrazem dynamicznego ruchu pomiędzy tym, co moje i nasze, zbiorowe i jednostkowe (w kontekście państwowych, sformalizowanych relacji), tradycyjne i nowoczesne, w końcu między tym, co określane jako rzemiosło, masowe, można by rzec: przemysłowe, a tym, co zasługuje na miano sztuki. Katalog zawiera obszerny tekst dotyczący twórczości Artystki. Dołączona płyta DVD pomaga prześledzić proces tworzenia dzieła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne J.10 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.84 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne R.27 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Leon Tarasewicz : Modry / [koncepcja, opracowanie merytoryczne, teksty Anda Rottenberg]. - Katowice : Muzeum Śląskie, 2015. - 17, [15] stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm + dysk optyczny (MNCD-472).
Artystą, który niemal od początku swojej drogi twórczej wchodził w aktywny dialog z pejzażem i specyfiką miejsc, w których pracował, jest polski malarz białoruskiego pochodzenia Leon Tarasewicz. Urodzony na północno-wschodnich rubieżach – w regionie, gdzie mieszają się rozmaite wpływy kulturowe, języki i wyznania – od najwcześniejszych lat widział swoje malarskie posłannictwo w perspektywie rozpiętej między pejzażem a prawosławną ikoną i pracował nad syntezą obu gatunków. A może nawet tworzył podstawy nowego myślenia o ikonie rozumianej jako malarskie odwzorowanie Bożego zamysłu. Z tej perspektywy malarstwo nie może mieć żadnych granic, ani terytorialnych, ani technicznych. Tworzył więc swoje obrazy zarówno przy użyciu klasycznych farb, jak i materiałów nieoczywistych: betonu, desek, lampionów, luster. Wchodził swoim malarstwem na ściany, podłogi i schody, na budynki i place miejskie, budował z niego kolumny, labirynty, pasaże; wznosił budowle lub rozpościerał kompozycje świetlne na łące. Obcował z przestrzeniami muzealnymi i sakralnymi. Zawsze jednak uwzględniał specyfikę miejsca, w którym i dla którego pracuje.
Obecny projekt Leona Tarasewicza jest w swoim założeniu hołdem artysty dla Śląska. Jego charakter i struktura nawiązują zarówno do specyfiki gmachu Muzeum powstałego na terenie dawnej kopalni, jak i do charakteru sali przeznaczonej na realizację projektu. Jednak przesłanie dzieła jest znacznie głębsze. Prawosławny Białorusin, który uważa się za polskiego artystę, w istocie reprezentuje szczególną mniejszość obstającą przy swojej złożonej tożsamości. Z tego punktu widzenia jego spojrzenie na Śląsk nacechowane jest empatią i zrozumieniem dla problemów tego regionu – równie wielokulturowego i równie odległego od centrum Polski jak Podlasie. Artysta stara się więc nie tylko podkreślić trudną wspólnotę łączącą obie „małe ojczyzny”, ale też stworzyć alegorię Śląska jako regionu, który z zewnątrz wydaje się surowy i mało przystępny, lecz poznany bliżej lśni swoim wewnętrznym, wielobarwnym blaskiem.
Nowy gmach Muzeum Śląskiego w Katowicach, zbudowany na terenie dawnej kopalni, ma wiele cech wspólnych zarówno z Tate Modern, jak i z innymi poprzemysłowymi budynkami muzealnymi Europy i świata. Kurator wystawy: Anda Rottenberg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tar.9 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja stanowi pokłosie konferencji naukowej organizowanej w Muzeum Śląskim 10 października 2018 r. Poszczególne rozdziały są zapisem wystąpień prelegentów, a ich wspólnym mianownikiem jest refleksja nad zjawiskiem industrializacji oraz jej wpływem na rozmaite obszary kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 719 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog wystawy prezentowanej w Muzeum Śląskim od 18 maja do 11 sierpnia 2019. Zawiera zarówno reprodukcje ponad 20 rysunków Autora, jak i obszerne teksty specjalistów w dziedzinie sztuki naiwnej/ art brut, którzy snują przed Czytelnikiem opowieść wyjątkową, bo taka jest jedyna i niepowtarzalna historia życia i twórczości Edmunda Monsiela. Tego rodzaju sztuki nie da się bowiem zrozumieć bez przybliżenia się do historii życia samego Autora. Edmund Monsiel urodził się w 1897 roku w Wożuczynie (zabór austriacki) jako piąte z dziewięciorga dzieci Karoliny i Mikołaja. Tam spędził dzieciństwo i większą część życia. Pozostawił po sobie ponad 500 rysunków i szkiców, które historycy sztuki klasyfikują jako art brut lub sztukę naiwną, intuicyjną. Charakterystyczny dla stylu Artysty był motyw głów, w większości z wąsami, pojawiający się na niemal wszystkich rysunkach, pośród nich inne elementy ikonograficzne, czasami wersety, przepełnione głęboką religijnością, a jednocześnie – powstałe prawdopodobnie na skutek traumatycznych doświadczeń drugiej wojny światowej – mało czytelne „maszkary”, „demony”, a zarazem realistyczne twarze Hitlera czy Stalina. Wszystkie te dzieła tworzą swoisty zbiór, który po śmierci Autora został poddany analizie przez psychiatrów, a jego twórca został okrzyknięty schizofrenikiem. Brak jednak dostatecznych podstaw, aby móc postawić jakąkolwiek diagnozę, nie ma bowiem już wśród nas „pacjenta”. Teorii psychiatrów przeczą także wspomnienia sąsiadów i krewnych. To, co pewnego możemy powiedzieć o twórczości Edmunda Monsiela, to fakt, że wielką inspiracją dla Artysty były Kościół, wiara, patriotyzm, ale również bieżące wydarzenia w kraju (można by rzec, że tworzył pewnego rodzaju kronikę, w której jego świat wewnętrzny odbijał się na tle dziejącej się na jego oczach historii). Swoje prace sygnował monogramem artystycznym „EM”. Rysunki Edmunda Monsiela możemy oglądać w galeriach we Francji, Wielkiej Brytanii, w Szwajcarii, w Izraelu oraz w USA. W Polsce znajduje się około 60 prac dostępnych zarówno w muzeach (Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie, Muzeum im. J. Malczewskiego w Radomiu, Muzeum Regionalne im. J. Petera w Tomaszowie Lubelskim, Muzeum Śląskie w Katowicach), jak i kolekcjach prywatnych. Negatywy jego prac posiada Instytut Sztuki PAN. Edmund Monsiel jest postacią, która nadal inspiruje poetów (Adam Zagajewski) i artystów (Łukasz Jastrubczak), intryguje historyków sztuki i niezmiennie zastanawia psychiatrów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.43 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zainspirowana i oczarowana koncepcją architektoniczną Muzeum Śląskiego oraz historią regionu, Carole Benzaken powraca do Katowic wraz z intrygującą i intymną instalacją Mi’ma’amakim… Widzowie wpatrujący się w obrazy „rosnących ku niebu” drzew, słysząc ptaki dramatycznie próbujące wydostać się na powierzchnię, pozostają w ciągłym niepokojącym ruchu myśli, obrazów i uczuć.
Fascynującym wątkiem twórczości artystki jest umiejętne wykorzystywanie motywów pejzażu oraz skomplikowanych losów Polski i Górnego Śląska. Nie inaczej jest w przypadku instalacji Mi’ma’amakim…, w której tle należy umieścić kopalnię, ów system niebezpiecznych i tajemniczych korytarzy, dróg bez wyjścia, które zawsze kończą się w ślepym zaułku. Benzaken, dzięki swej artystycznej intuicji, ujrzała w kopalni alternatywną, zamkniętą przestrzeń, do której przynależą wszystkie tęsknoty, symbole, marzenia o ucieczce w stronę wolnego świata, jakie zwykle uruchamiają się w człowieku postawionym w sytuacji „bez wyjścia”. Instalacja ta jest próbą wpisania się w epicką opowieść o Śląsku i jego dziedzictwie, widzianym i interpretowanym przez wrażliwość współczesnego artysty z innej przestrzeni kulturowej. Może dlatego jej głos brzmi tak wiarygodnie i jest przyczynkiem do narracji uniwersalnej, dotykającej ludzi w wymiarze ogólnym, bez narzucanych czasowych i historycznych ram.
Wystawę dokumetuje powyższa publikacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ben.2 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem esejów i szkiców, publikowanych na łamach czołowych periodyków naukowych oraz literacko-artystycznych w Polsce. Dotyczyły one niewielkiego, lecz jakże ciekawego skrawka ziemi śląskiej - janowa wraz z przyległymiNikiszowcem i Giszowcem ; pewnego fenomenu kulturowego i artystycznego, w jakim objawił się genius loci tegoż miniregionu. Chodzi oczywiście o grupę samorodnych malarzy, oryginalnych artystów amatorów, których twórczość wyrosła z tamtejszej, specyficznej tradycji kulturowej: plebejskiej o czytelnej proweniencji ludowej, z właściwą dla Ślązaków skłonnością do mistycyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 759 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tob.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Album fotografii Zofii Rydet wydany w 2013 roku, który powstał w wyniku projektu "Inwentaryzacja wizerunków w twórczości Zofii Rydet" realizowanego przez Fundację imienia artystki, założoną w połowie 2011 roku celem badania, odczytywania w nowym świetle, a w szczególności udostępniania szerszej publiczności twórczości swojej patronki.
Publikacja, ma za zadanie przybliżyć wyjątkową twórczość Zofii Rydet, poprzez ukazanie i omówienie najważniejszych cykli fotograficznych artystki. To jednocześnie także pierwszy samodzielny projekt kuratorski Karola Jóźwiaka, który - idąc za słowami wstępu – „spojrzał[…] jeszcze raz na fotografie […] i dokonał kreatywnej próby odczytania dorobku tej wielkiej artystki, nadając jej skromnie tytuł Inwentaryzacja wizerunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ryd.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest częścią interdyscyplinarnego projektu "Autoportret rzemieślnika" łączącego elementy nauki, sztuki, dizajnu i rzemiosła. Opisane zostały w niej wzajemne związki i relacje pomiędzy miejscem, czasem, człowiekiem i materialnym rezultatem jego pracy. Szczególnie podkreślony został moment, w którym efekt pracy rzemieślnika, stworzony przez niego przedmiot, przestaje być wyłącznie utylitarnym narzędziem, a staje się ważnym elementem niematerialnej sfery naszego życia. Wypowiedź włącza się w dyskurs o znaczeniu i roli rzemiosła we współczesnym świecie i w kreowaniu "nowego rzemieślnika". W opisach nowego rzemieślnikach wymieniane są jako jego podstawowe cechy kreatywność i wszechstronność. Czy nie mieliśmy z tym do czynienia już wcześniej, czy nie powinniśmy mówić raczej o odrodzeniu rzemiosła? O przywróceniu dawnego porządku, w którym rzemieślnik panował nad całym procesem powstania nowego przedmiotu? Teksty Katarzyny Chudyńskiej-Szuchnik, Tomasza Mikołajczaka, Bogdana Kosaka i Irmy Koziny odnoszą się do głównej tezy z różnych perspektyw badawczych, nawiązują również do osiągnięć i stany wiedzy w zakresie dyscyplin właściwych dla autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rzemiosło artystyczne 63 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej